شنبه, 3 مهر 1400 :: Saturday, 25 September 2021
  • نسل کشی عربستان در یمن با کمک طرف‎های غربی

    نسل کشی عربستان در یمن با کمک طرف‎های غربی

    با وجودی که یمن نزدیک به ۶ سال است که تحت حملات جنایتکارانه رژیم سعودی و همپیمانان او قرار دارد و هر روز شرایط برای این کشور وخیم‌تر می‌شود، اما واکنشی از سوی جهان و سازمان‌های بین المللی نسبت به جنایات سعودی و امارات دیده نمی‌شود.
 
کد خبر: 90756

قدردانی مُلک سلیمانی| آیت‌الله رئیسی: قاتلان حاج قاسم در کره زمین امنیت نخواهند داشت

قدردانی مُلک سلیمانی| آیت‌الله رئیسی: قاتلان حاج قاسم در کره زمین امنیت نخواهند داشت
امروز مردم ایران اسلامی به پاس یک عمر مجاهدت قهرمان ملی‌شان، اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سیلمانی عزیز و هم‌رزمانش را گرامی می‌دارند. تمرکز این برنامه در دانشگاه تهران با حضور برخی مسئولان لشکری و کشوری است اما محوریت آن مردم هستند.
پایگاه خبری ریشه

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون. هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. َ﴿سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹﴾.

امروز مردم ایران اسلامی به پاس یک عمر مجاهدت قهرمان ملی‌شان، اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سیلمانی عزیز و هم‌رزمانش را گرامی می‌دارند. تمرکز این برنامه در دانشگاه تهران با حضور برخی مسئولان لشکری و کشوری است اما محوریت آن مردم هستند.

اخبار لحظه لحظه این مراسم ویژه را  بخوانید:

 

قرائت بخشی از وصیت‌نامه حاج قاسم
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۲

مجری مراسم بخشی از وصیت‌نامه سیاسی - الهی حاج قاسم عزیز را قرائت کرد.

 

خداوندا! در دستان من چیزی نیست؛ نه برای عرضه [چیزی دارند] و نه قدرت دفاع دارند، اما در دستانم چیزی را ذخیره کرده‌ام که به این ذخیره امید دارم و آن روان بودن پیوسته به سمت تو است. وقتی آن‌ها را به سمتت بلند کردم، وقتی آن‌ها را برایت بر زمین و زانو گذاردم، وقتی سلاح را برای دفاع از دینت به دست گرفتم؛ این‌ها ثروتِ دست من است که امید دارم قبول کرده باشی. خداوندا! پاهایم سست است. رمق ندارد. جرئت عبور از پلی که از جهنّم عبور می‌کند، ندارد. من در پل عادی هم پاهایم می‌لرزد، وای بر من و صراط تو که از مو نازکتر است و از شمشیر بُرنده‌تر؛ اما یک امیدی به من نوید میدهد که ممکن است نلرزم، ممکن است نجات پیدا کنم. من با این پا‌ها در حَرَمت پا گذارده‌ام و دورِ خانه‌ات چرخیده‌ام و در حرم اولیائت در بین‌الحرمین حسین و عباست آن‌ها را برهنه دواندم و این پا‌ها را در سنگر‌های طولانی، خمیده جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدم، گریستم، خندیدم و خنداندم و گریستم و گریاندم؛ افتادم و بلند شدم. امید دارم آن جهیدن‌ها و خزیدن‌ها و به حُرمت آن حریم‌ها، آن‌ها را ببخشی.

خداوندا! سر من، عقل من، لب من، شامّه من، گوش من، قلب من، همه اعضا و جوارحم در همین امید به سر می‌برند؛ یا ارحم الراحمین! مرا بپذیر؛ پاکیزه بپذیر؛ آنچنان بپذیر که شایسته دیدارت شوم. جز دیدار تو را نمی‌خواهم، بهشت من جوار توست، یا الله!

سخنرانی سردار قاآنی
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۴۲
سردار اسماعیل قاآنی در نخستین سالگرد شهادت سردار ملی ایرانیان حاج قاسم سلیمانی گفت: گرامی می‌داریم یاد همه شهدا از جلودار آن‌ها شهید سلیمانی و یار و همرزم دیرینه ایشان شهید ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت. این مجلس باعزمت برای گرامیداشت این شهیدان برگزار شده است.
 

قدردانی مُلک سلیمانی| آغاز مراسم اولین سالگرد حاج قاسم + تصاویر و حاشیه‌ها

طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۳۷

در ابتدای این مراسم، سرود جمهوری اسلامی ایران طنین‌انداز شد.

آغاز مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم عزیز
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۳۵

قدردانی مُلک سلیمانی| آغاز مراسم اولین سالگرد حاج قاسم + تصاویر و حاشیه‌ها

او هم مثل مولایش، حقیقتی بود بر گونه اساطیر
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۰۹

سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در حساب توئیتری خود نوشت: اگر حاج قاسم سلیمانی را در عصر خود نمی دیدیم، شاید حضرت ابوالفضل(س) و مالک اشتر را افسانه می پنداشتیم. او هم مثل مولایش، حقیقتی بود بر گونه اساطیر.

مسیر رویارویی با آمریکا طولانی و پیچیده است و جزئیات زیادی دارد
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۵۷
طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شیخ عیسی قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اقدام آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی را نشانگر اوج ضعف آمریکا در مواجهه با واقعیت‌های منطقه بویژه پس از شکست‌های متوالی واشنگتن در منطقه برشمرد.

شیخ نعیم قاسم درباره واکنش حزب الله به ترور شهید سلیمانی هم گفت: دختر شهید قاسم سلیمانی از اطمینان خود به وفاداری سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نسبت به انتقام شهید سلیمانی سخن گفت.

وی افزود: طبیعی است که حزب الله در این خصوص دست به کاری بزند و در خصوص جزئیات این موضوع نمی‌توان سخن گفت. مسیر رویارویی با آمریکا طولانی و پیچیده است و جزئیات زیادی دارد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ان شاء الله به وظیفه خود به شکل مناسب عمل خواهیم کرد.

قدردانی مُلک سلیمانی| آغاز مراسم اولین سالگرد حاج قاسم تا ساعتی دیگر + تصاویر و حاشیه‌ها

۱۳ دی؛ راه‌اندازی کاروان ۲۰۰۰ موتورسوار در مسیر تشیع پیکر شهید سلیمانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۵۲

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران گفت: روز ۱۳ دی راه‌اندازی کاروان ۲۰۰۰ موتورسوار از دانشگاه تهران تا میدان آزادی (مسیر تشیع پیکر شهید سلیمانی) برای زنده نگه داشتن حماسه مردم تهران در بدرقه سردار دل‌ها انجام خواهد شد.

۱۳ دی؛ راه‌اندازی کاروان ۲۰۰۰ موتورسوار در مسیر تشیع پیکر شهید سلیمانی

ماجرای قسم سه باره حاج قاسم
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۵۱

معاون پیشین فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصف جایگاه نظام جمهوری اسلامی و رهبری سه بار قسم می‌خورد و می‌گویند: «والله، والله، والله» اگر بخواهید دنبال عاقبت بخیری باشید و فردای قیامت از شما بازخواست نشود، پیرو راه امامین انقلاب باشید.

ماجرای قسم سه باره حاج قاسم

انتقام سخت خون حاج قاسم؛ مطالبه‌ای ملی و فرا ملی
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۵۱

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به انتقام سخت خون حاج قاسم عزیز گفت: انتقام سخت مطالبه ملت ایران و در مجموع یک مطالبه ملی و فرا ملی است و روزی ان‌شاءالله تعالی اتفاق می‌افتد.

انتقام سخت خون حاج قاسم؛ مطالبه‌ای ملی و فرا ملی

شهید پیروز
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۳۲

قدردانی مُلک سلیمانی| آغاز مراسم اولین سالگرد حاج قاسم تا ساعتی دیگر

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، لوح «شهید پیروز» را منتشر می‌کند.

حاج قاسم از نمای نزدیک؛ از «قنات ملک» تا «معراج»
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۸:۲۹

سخن از حاج قاسم سخن از تمام خوبی‌هاست؛ فرمانده باایمان و سلحشور و باتدبیری که بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکتش را صرف جهاد در راه خدا کرد و سرانجام به سبب اخلاص، خداوند مشتری جان او شد.

منبع: خبرگزاری میزان
انتهای پیام

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.